יום רביעי, 28 בפברואר 2018

מתכון אוזני המן מבצק שמרים - החידוש השנתי שלי!

השנה החלטתי לגוון את אוזני ההמן והכנתי אוזני המן מבצק שמרים. 

אני אוהבת לגוון אך יותר מהכל אני אוהבת כשאני מרוצה מהתוצאה 😃



בבצק השתמשתי בקמח קסם של סוגת - קמח שמכיל שמרים כך שלא הייתי צריכה להתעסק עם השמרים או לחשוש מכך שיתפח או לא - כיף אמיתי! 💕


את האוזני המן שמתי על נייר אפייה סנו סושי שעשוי מחומרים טבעיים מהצומח. 

הוא רב פעמי אז נוח שאפשר להשתמש בו לאפייה חוזרת.


לגבי המילוי הייתה הסכמה חד משמעית בין הילדים - רק ממרח צ'וקטה 😋

הכנתי גם אוזני המן למבוגרים - עם ממרח תמרים של קליית גת.

כשאני אומרת מבוגרים אני מתכוונת לנועם כי בקטע הזה אני כמו ילדה קטנה - רוצה רק עם שוקולד... 

במיוחד השוקולד של צ'וקטה שמשלב גוון כהה ובהיר - התוצאה סופר יפה.


לבסוף השתמשתי באבקת סוכר מיימונס בבקבוק - מאוד נוח כי לא צריך להעביר למסננת - הבקבוק מכיל את המסננת.


בגלל דרישות המשפחה הכנתי רק עם שוקולד ותמרים אבל אפשר לגוון עם פרג, גבינת ריקוטה-צימוקים, חלבה ועוד.

חומרים לכ-20 אוזני המן:
2 כוסות קמח קסם של סוגת
150 גרם חמאה רכה (להוציא מהמקרר כשעה לפני הכנת המתכון)
1/2 כוס אבקת סוכר
1/4 כוס חלב
1 ביצה
1/2 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה טרופה להברשת האוזני המן

מלית לאוזני המן כרצונכם

אופן ההכנה:

1. בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים את כל החומרים (חוץ מהביצה להברשה) כ-6 דקות. מערבבים במהירות איטית - בינונית, עד שמתקבל בצק אחיד.




2. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לשעה למקרר.




3. מרדדים את הבצק לעובי של 1/2 ס"מ וקורצים עיגולים, בעזרת כוס או חותכן, בקוטר של 8 ס"מ.

4. מניחים מהמלית במרכז העיגול, סוגרים לצורת אוזני המן ומהדקים היטב. 

מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה, ומסדרים במרווחים של כ-2 ס"מ. 

מברישים בביצה הטרופה.


5. מתפיחים 3/4 שעה (הבצק כמעט אינו תופח).

6. אופים בתנור שחומם ל-190 מעלות, כ-15 דקות, עד הזהבה קלה.

זורים אבקת סוכר.



בתיאבון!

קבלו את משלוח המנות שלי! 😎



פורים שמח לכולם!

הירשמו לעדכונים בצד ימין למעלה כדי להיות מעודכנים באופן יום יומי!

אם גלשתם לאתר באמצעות הטלפון הנייד, יש ללחוץ בתחתית העמוד על "הצג את הגירסה לאינטרנט" ובעמוד שיפתח יש להירשם בצד ימין למעלה.
ואם תרצו להתעדכן בפייסבוק תוכלו ללחוץ לייק על הדף של הבלוג בכתובת הבאה: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה