יום שבת, 17 ביולי 2021

תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק חיפה

בשבוע שעבר ביקרנו בתערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק חיפה.

סיפרתי ליובל ואופק על התערוכה והם מיד ביקשו לנסוע לתערוכה.
כשהם ראו את התמונות הם כבר ממש התרגשו 😍


תמונות התערוכה החזירו אותי לילדות!
כשהייתי בת 7, אחי הגדול ואני רצינו לנסוע לתערוכת דינוזאורים. ההורים שלנו אמרו שיסכימו אם נקנה את הכרטיסים שלנו באמצעות קופות החיסכון שלנו.
כמובן שגם אחי וגם אני הסכמנו וזו הייתה התערוכה שאני הכי זוכרת! 😄
אני יכולה לומר שלהערכתי גם לילדים שלי ישאר זיכרון מתוק כמו שלי מהביקור בתערוכה.




התערוכה מתקיימת במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה.
מאחר והוזמנו ליום הראשון של התערוכה המיועד לעיתונאים נהנינו גם מנשנושים 😄



ואפילו גלידה תאילנדית שהכינו מולנו!





הגענו מוקדם וזו ההמלצה שלי!
חלק מהתערוכה מתקיים בחוץ וחלק במבנה מקורר.
עבור החלק שמתקיים בחוץ כדאי להגיע מוקדם, לפני שחם מדי.


לאחר הנשנושים והגלידה התחלנו את מסלול תערוכת "סודות הדינוזאורים".
יש אפשרות לצאת לסיור מודרך. אנחנו בחרנו להתחיל באופן עצמאי.





קיבלנו דף עם חידון אותו מילאנו לאורך הדרך.
נמסר לנו שכל מי שימלא את החידון בהצלחה יקבל הפתעה קטנה בסוף.




החידון הזה היה מעולה!
הוא גרם לילדים להתקדם ולהתלהב מההתקדמות שלהם. בנוסף, החידון גם קישר אותם לתערוכה וגרם להם להיות חלק בלתי נפרד ממנה.
הרעיון הוא לענות על השאלה ולפי התשובה להחתים חותמת.
לאחר מילוי כל החידות התגלה שלד של דינוזאור - הילדים היו מאוד מרוצים מהתוצאה.
בסוף מילוי החידון הילדים קיבלו מדבקה עגולה אותה הדביקו על הדף ומדבקה נוספת על החולצה.
מאוד אהבתי את הלמידה החווייתית ששילבה משחק והנאה. 





לאורך התערוכה צפינו בדינוזאורים שממש התעוררו לחיים - הם זזו בצורה שנראתה טבעית.




בתחילה רואים דינוזאורים יחסית קטנים וככל שמתקדמים כך גם גדלו הדינוזאורים, עד שהגענו לדינוזאור שהילדים חיכו לו - טירנוזאורוס רקס.
הוא כבר היה בחלק הממוזג אז לא היה איכפת לי להתעכב שם 😉





בתערוכה ישנם 47 דינוזאורים בגודלם האמיתי – ממידות ילדים ועד לגובה 7 מטרים ואורך של 15 מטרים, הפרושים בכל רחבי המוזיאון והפארק הפתוח.





באיזור הממוזג ישנה הקרנה היקפית וירטואלית של 360 מעלות בשילוב אורות וצבעים - מעין צלילה עם חיות פרהיסטוריות תת ימיות.
בהתחלה לא ממש שמנו לב אבל ישנם כדורי ספוג שזורקים על הדגים ורואים את נקודת הפגישה משתקפת באופן וירטואלי.
כשהילדים ראו את זה היה מאוד קשה להוציא אותם משם...
ממש נהנו מהפעילות!



לגילאי 7 ומעלה ישנו מתחם של מציאות מדומה עם משקפי VR - טיול בפארק היורה שממש מרגיש כאילו הדינוזאורים במרחק נגיעה.

בדרך כלל הילדים לא מתלהבים מפעילות צביעה.
הפעם הם מאוד התלהבו כי את הציורים סרקו והם הוצגו בגדול על הקיר.
אחרי כל סריקה הם נעמדו ליד הקיר וביקשו להצטלם 😄






החלק ששמחתי שהילדים שלי ראו והמשיכו הלאה היה חפירה בחול 😂
היו ארגזי חול שילדים חפרו בהם כדי למצוא שלדי דינוזאורים.
המקום נראה נקי רק כי כל הזמן ניקו את האיזור.
הרבה ילדים עצרו ושיחקו בחול...



לקראת הסוף היו גם עמדות צילום לילדים.
הבנים שלי הצטלמו גם בביצה וגם על הדינוזאור.





בסוף החלק הממוזג ישנה חנות מזכרות עם כל מיני מוצרים שקשורים לדינוזאורים.
הילדים חיפשו מזכרת ובחרו בעט בצורת דינוזאור וביצה ששמנו בבית במים למשך 7 ימים. 
לאחר כיום במים התחלנו לראות את הדינוזאור סודק את הקליפה של הביצה ומתחיל לגדול.
ההתרגשות הייתה בשיאה 😊
אני חייבת להודות שעודדנו את רכישת הביצה כי היה מדובר ברכישה יחסית זולה לשאר המוצרים...









בנוסף לתערוכת הדינוזאורים, הילדים מאוד נהנו משאר הפעילויות במוזיאון.
מפעילויות המים ועוד ועוד.




















עוד קצת תמונות 😎






סך הכל יכולנו להישאר במוזיאון עוד שעות רבות אבל בגלל איתי הקטנטן שהיה כבר מותש החלטנו לעצור ולחזור בהזדמנות אחרת.

גילוי נאות: הוזמנתי לתערוכת הדינוזאורים וזו חוות הדעת שלי ושל הילדים שלי.

תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה, החל מ 9.7. 
מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 75 ₪ לכרטיס: www.madatech.org.il 
מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. 
עד גיל 5 כניסה חינם. 
פתוח 7 ימים בשבוע, יש לעקוב באתר האינטרנט אחר שעות הפתיחה.
 

הירשמו לעדכונים בצד ימין למעלה כדי להיות מעודכנים באופן יום יומי!

אם גלשתם לאתר באמצעות הטלפון הנייד, יש ללחוץ בתחתית העמוד על "הצג את הגירסה לאינטרנט" ובעמוד שיפתח יש להירשם בצד ימין למעלה.

ואם תרצו להתעדכן בפייסבוק תוכלו ללחוץ לייק על הדף של הבלוג בכתובת הבאה: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה