יום שבת, 18 בדצמבר 2021

מתכון קוסקוס ביתי - תורגם מהמתכון שהיה ״לפי העין״ וכולל טיפים למתחילים

נועם טוען שהקוסקוס אינסטנט טעים כמו קוסקוס ביתי שמכינים מסולת במשך שעתיים. 
אני ממש לא מסכימה איתו - אין על הקוסקוס הביתי שמתבשל שעתיים ומקבל ניחוח של לימון 😋


עם זאת, במשך שנים ראיתי את אימי מכינה ולא היה לי את האומץ להכין בעצמי. 

ואז…
לאחר 2 חיסונים, כשהתחילו לחסן מבוגרים בחיסון שלישי, נדבקנו מהילדים שנדבקו בקייטנה 😔

לאחר שהיינו שפוכים על הספה, התאוששנו ועדיין היינו בבידוד - 
ממש רציתי לאכול קוסקוס טרי. 
לא רציתי להטריח את אמא שלי ולכן רק ביקשתי את המתכון בלי לציין שאני מתכוונת להכין את המתכון מיד. 

עם מעט חששות התחלתי להכין את הקוסקוס. 
מסתבר שסתם חששתי במשך שנים!
היה ממש פשוט להכין ויצא מעולה!
 
עבר גם את המבחן של הילדים 😉

החלפתי את החלק של המסננת שאני הכי שונאת במג'ימיקס (או כל מעבד מזון אחר) וזה נהדר!
במקום להעביר את הקוסקוס הקר/חם במסננת אני שמה במג'ימיקס והקוסקוס יוצא מופרד ורך כמו ענן.




עם הקוסקוס הכנתי מרק שעועית עם בשר ומרק ירקות עם עוף. 
הצורך בשני מרקים שונים - יובל אוהב מרק בהיר 🤷🏻‍♀️





אז אל תחששו ותנסו. 
תאמינו לי שהריח שיהיה לכם בבית שווה הכל 😁

במתכון תמצאו את ההסברים והטיפים של אמא שלי שהותאמו אליי - זו שלא הכינה מעולם קוסקוס. משוכנעת שיתרום גם לכם.

אני כבר מחכה להגיע לרמה של אמא שלי - להכין על אוטומט ללא צורך בלקרוא את המתכון לאורך ההכנה 😄 

העניין היחידי הוא רק הצורך לרכוש סיר להכנת קוסקוס ומסננת/מעבד מזון לקוסקוס. 
במידה ואתם חובבי קוסקוס זה יהיה שווה לכם (וגם משתלם כלכלית…). 

מרכיבים:
1 קילו סולת
2 לימונים
שמן קנולה
מלח

אופן ההכנה:
1. חוצים שני לימונים, שמים בסיר הקוסקוס וממלאים את הסיר במים עד לחציו. מרתיחים את המים ולאחר הרתיחה מורידים את העוצמה לרתיחה עדינה (עוצמה 8 בכיריים חשמליות). 




2. שופכים את הסולת לקערה גדולה, מוסיפים 1/3 כוס שמן ומערבבים. חשוב להקפיד שהשמן יגע בכל הסולת.






3. מוסיפים כוס מים ומערבבים. הסולת תהיה מעט דביקה. 




4. מעבירים את הסולת במסננת אל קערה גדולה נוספת. 
חשוב להעביר במסננת על מנת להימנע מגושים של סולת. 
אם ברשותכם מעבד מזון, עדיף להשתמש במעבד מזון שיפריד בצורה טובה יותר וקלה יותר.

אפשרות א': מסננת:




אפשרות ב': מיקסר:






5. מעבירים את הסולת לחלקו העליון של סיר הקוסקוס.

6. יוצרים שקעים עם ידית של כף עץ כדי לאפשר תהליך אידוי טוב יותר.




7. מניחים את הסולת על סיר המים ומבשלים שעה על עוצמה בינונית (עוצמה 8 בכיריים חשמליות על הכירה הבינונית). 

8. מוציאים את הסולת לקערה בעזרת כף גדולה עם חורים. 
מוסיפים 2 כפיות מלח ומערבבים. 

9. מטפטפים כוס ושלושת רבעים מים ומערבבים באמצעות הכף עם החורים. 

10. מעבירים את הסולת לסיר, יוצרים את השקעים ומבשלים שעה נוספת בדיוק כמו בשלב הראשון. 



11. מעבירים שוב את הקוסקוס במסננת או מעבד מזון - שלב קריטי וחשוב לקבלת קוסקוס כמו ענן רך.





11. מוסיפים שליש כוס שמן ומערבבים בעזרת הכף עם החורים. 




זהו!
מוכן!

בכל פעם שאני מסיימת להכין את הקוסקוס, אני שמה לעצמי קוסקוס חם בקערית קטנה ומתלהבת שהצלחתי להכין אותו לבד. 

אל תחששו, תנסו ומקסימום תצליחו 🤗

אני מאוד אוהבת לאכול את הקוסקוס עם מרק שעועית וגזר עם פלפל חריף. 
את המתכון למרק אפרסם בהמשך.

הגזר עם הפלפל חריף סופר פשוט:
חותכים 2 גזרים, 4 פלפלים חריפים וסוחטים 4 לימונים - מערבבים ומוכן.  




הירשמו לעדכונים בצד ימין למעלה כדי להיות מעודכנים באופן יום יומי!

אם גלשתם לאתר באמצעות הטלפון הנייד, יש ללחוץ בתחתית העמוד על "הצג את הגירסה לאינטרנט" ובעמוד שיפתח יש להירשם בצד ימין למעלה.

ואם תרצו להתעדכן בפייסבוק תוכלו ללחוץ לייק על הדף של הבלוג בכתובת הבאה: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה