יום רביעי, 30 באפריל 2014

ארוחת ערב עשירה ברכיבים תזונתיים + מתכון לפנקייק/וופל בלגי רך וטעים

השבוע גם אני מקפידה על תזונה מאוזנת לתינוק שלי ולנו - חשוב לי להקפיד על שילוב מוצרי חלב בתזונתה שלנו.
במהלך היום אני פחות יכולה לשלוט בארוחות שלנו - בעבודה אוכלים בחדר אוכל ובמעון התינוק אוכל פירות וירקות טחונים ובשאר הארוחות מטרנה.

בארוחת הערב אני יכולה להשפיע יותר ולוודא שכולנו אוכלים ארוחה מזינה, עשירה ברכיבים תזונתיים, וכמובן חלבית :-)

מוצרי חלב נחשבים כמזונות עם צפיפות תזונתית גבוהה (מזונות אשר מספקים כמויות ניכרות של ויטמינים, מינרלים ורכיבים אחרים) בזכות יותר מעשרה רכיבים תזונתיים שהם מספקים, ביניהם: חלבון , ויטמין B12 , סידן , מגנזיום, אבץ  וויטמין A.

כמו שחשוב לי להביא לתינוק שלי ויטמין D וברזל בטיפות כל יום כך גם חשוב לי שיקבל את שאר הרכיבים התזונתיים החשובים להתפתחותו.

עובדה נוספת וחשובה היא שכוס חלב מספקת את כל הכמות המומלצת ליום של ויטמין B12 לילדים בגילאי 1-8 שנים ומחצית מהכמות המומלצת לגילאי 9-18.
אומנם הבן שלי רק בן 11 חודשים אבל כבר עכשיו אנחנו מתפנקים אחת לשבועיים בקינוח לארוחת הערב - פנקייק או וופל בלגי המכיל לפחות כוס חלב אחת (אותו מתכון, לפעמים במחבת על הגז ולפעמים במכשיר להכנת וופל בלגי).
אתמול הכנו לנו ארוחת ערב חלבית ואחריה קינוח מפנק של וופל בלגי עם גלידה.
ניתן לומר שהגלידה מיותרת אבל כשמתפנקים אז כיף לעשות זאת עד הסוף...
בעלי ואני אכלנו לחמניות שאפיתי בבית עם קוטג` + עגבניות חתוכות ומקולפות + מלפפונים חתוכים - קליל וטעים.
הבן שלי אכל חביתה חתוכה לקוביות + גבינת קוטג` + עגבניות שרי חתוכות לחצי (חשוב לחתוך לחצי מאחר והוא קטן ועלול להיחנק).
את החביתה והעגבניות אנחנו נוהגים לשים לו על המגש של הכיסא אוכל - מצליח לאכול לבד ואפילו נהנה מזה - מהעצמאות שלו.
לגבי הקוטג` - עדיף שלא ינסה לקחת את הגרגירים עם האצבעות שלו... :-)
את הקוטג` אנחנו מאכילים אותו בכפית בין ביס לביס של החביתה והעגבניות. הוא אוהב את הקוטג` כי הוא קצת מתקתק ביחס לגבינה לבנה. אולי גם בגלל המרקם שמזכיר לו פחות את האוכל הטחון שהוא אוכל בגן.
ניסיתי בעבר הרבה מתכונים לוופל בלגי/פנקייק וזה המתכון שאני הכי אוהבת כי הוא במרקם עוגתי ופחות ג`לי. מזכיר קצת את הפנקייקים של "בית הפנקייק".
מתכון לפנקייק / וופל בלגי (כ-8 יחידות בינוניות):
מצרכים:

2 ביצים
¼1 כוסות חלב
50 גרם חמאה מומסת
1 אבקת אפיה
½ כוס סוכר
¼2 כוסות קמח
½ כפית מלח
תמצית וניל

אופן ההכנה:

יש לערבב את כל המצרכים לבלילה אחת ואז להעביר למכשיר להכנת וופל בלגי או למחבת כדי להכין פנקייק.

בתיאבון ותהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה