יום שני, 8 באוגוסט 2016

מתכון לעוף בתנור - עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וללא הורמונים ומוצרים מומלצים נוספים

לשופרסל יש עוף שלם שגדל ללא אנטיביוטיקה וללא הורמונים - זו הייתה ההזדמנות שלי לצאת מאיזור הנוחות שלי ולהכין משהו חדש - עוף שלם בתנור.




עד עכשיו הכנתי קציצות עוף, חזה עוף על הגריל, שניצל וכו'.
עוף שלם תמיד נראה לי מאיים ומסובך.
התברר שלאורך כל התקופה הזו טעיתי לחלוטין - זה סופר קל :-)
רק צריך לבחור את העוף הנכון שישלים את המתכון...

בנוסף, זו הייתה ההזדמנות שלי להשתמש בתבנית לצלייה בתנור שקיבלתי מתנה לחג מהעבודה.
לא בחרתי את התבנית אלא את הסירים שהגיעו איתה והתבנית מבחינתי הייתה בונוס (לא ידעתי באותה נקודת זמן אם תהיה שימושית או שתנוח בכיף עמוק עמוק בתוך הארון.




מתכון לעוף שלם שופרסל:
מרכיבים:
1 עוף שלם שופרסל ללא אנטיביוטיקה וללא הורמונים
1/4 כוס שמן
1 כף פפריקה אדומה מתוקה
1 כף תבלין גריל עוף של שופרסל
1 כפית שטוחה מלח
1 כפית דבש

תוספות:
1 בטטה
3 תפו"א
4 שיני שום

אופן ההכנה:
1. חממו תנור ל-180 מעלות במצב גריל.
2. קלפו את הירקות, חיתכו והניחו בחלקה התחתון של התבנית.
3. ערבבו את השמן עם הפפריקה, תבלין גריל עוף, מלח ודבש.
4. מירחו את הבלילה של השמן על העוף מכל הכיוונים.









5. אפו במדף התחתון כשעה וחצי.
    שימו לב: אם אופים בתבנית רגילה (לא בתבנית עם רשת כמו בתמונה) יש צורך להפוך את העוף באמצע האפייה.

זהו!
העוף מוכן!

מתכון קליל, מהיר וטעים.









לצד העוף הכנתי בתנור צ'יפס בסגנון אמריקאי של שופרסל - הצ'יפס קריספי, עבה וטעים.









כמובן שלא נפספס את הקטשופ לצד הצ'יפס - הקטשופ של שופרסל מצוין, עבר את המבחן המחמיר של הבן שלי ובהחלט נכנס לרשימת הקניות המשפחתית שלנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה