יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

מתכון לפלאפל וטיפים להכנת כדורים שלא מתפרקים בטיגון

אני הכי אוהבת חומוס, בכל צורות ההגשה!

כסטודנטית נהגתי להכין סלט חומוס בבית.
מפעם לפעם ניסיתי לשנות את המתכון עד שהגעתי למתכון המדוייק :-)

אבל זו לא מטרת הפוסט, הפעם החלטתי להשתדרג גם לפלאפל!

מתכון מנצח של דוד שלי!




נפגשנו כל המשפחה אצל דוד שלי והוא הכין את הפלאפל המפורסם שלו. בנוסף לעמדת המנגל הוא גם בנה עמדה בה הוא מטגן את הפלאפלים בחצר. מומחה כבר אמרתי...?

כשהפלאפלים היו מוכנים, הנחנו אותם בפיתה עם סלט ירקות, סחוג והרבה טחינה מעל - מושלם!

יהיו אלו שיופתעו ממה שארשום אבל בניגוד לשאר המשפחה, אני לא הוספתי עמבה בפיתה...
אני לא חובבת עמבה ולטעמי זה בזבוז של מנגו... :-)

קבלו את המתכון המושלם לפלאפלים שהכנו באמצעות המוצרים של שופרסל:




מרכיבים:
2 כוסות גרגירי חומוס לא מבושלים של שופרסל
1 כוס פירורי לחם
1 צרור פטרוזליה
6 שיני שום גדולות
1 כפית כמון
1 כפית אבקת סודה לשתייה
1 כפית שטוחה מלח
שמן לטיגון עמוק
אופן ההכנה:

• 12 שעות לפני הטיגון: שפכו את גרגרי החומוס לקערה וכסו אותם עם הרבה מים, להשריה ממושכת של 12 שעות במקרר.

• מפוררים לחם באמצעות מעבד מזון, עד שימלאו כוס אחת.

• לאחר ההשריה של החומוס, שוטפים ומסננים, וטוחנים אותם היטב במעבד מזון.
מוסיפים למעבד המזון את השום והפטרוזיליה וטוחנים היטב.

• מעבירים את התערובת לקערה ומוסיפים את הסודה לשתייה, פירורי הלחם, המלח והכמון ומערבבים היטב עד לקבלת עיסה אחידה ולחה.

• מחממים בסיר שמן לטיגון עמוק ורק כשהשמן חם, מתחילים בטיגון.

• מכינים כדורים בגודל שווה ומטגנים עד לקבלת גוון שחום. 







את הטחינה הכנו מטחינה גולמית של שופרסל.
אין לי מתכון מדויק כי כאן אני מרגישה כמו אמא וסבתא שלי, ותיקה במטבח - "הכמויות שאני שמה הן לפי העין...".
לטחינה הגולמית של שופרסל הוספתי רק לימון סחוט, מלח, פלפל ומים קרים.
הטחינה מעולה ואני אוהבת שאני יכולה לשלוט בטעמים. אני מאוד אוהבת טחינה חמוצה אז אני נוהגת להוסיף יותר לימון מאחרים.
כמובן שכשהטחינה טובה התוצאה מצוינת :-)


הסיבות לכך שכדורי הפלאפל מתפוררים בטיגון:

שימוש בגרגירי חומוס מקופסת שימורים.
  חשוב להכין את הכדורים מגרגירים שלא בושלו - אל תקצרו תהליכים משמעותיים!

- מעט מידי או יותר מידי נוזלים בתערובת.

- מחסור בעמילן שקיים בגרגירי החומוס ובפירורי הלחם.

- שמן טיגון שאינו חם מספיק.

- הכנסת כמות כדורים גדולה מדי לסיר - יוביל לכך שהשמן יתקרר.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה