יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

קיש גבינות בצל ותירס

לפעמים אני רוצה להכין ארוחת ערב קלילה אך מיוחדת.

בעיניי קיש גבינות הוא מושלם - לא משנה לי מה התוספת, העיקר הגבינות :-)

השילוב המתבקש הוא בצל אך הבן שלי מאוד אוהב תירס ותהיתי איך יהיה השילוב של שניהם.

הסיכום שלי: שילוב מנצח!




לעיתים אני מקצרת תהליכים ומשתמשת בבצק פריך מוכן.
עד כה השתמשתי בבצק פריך מרודד למאפים מלוחים של "מעדנות" (900 גרם) ואולי יש גם של חברות נוספות.

בנוסף, השתמשתי בגרעיני תירס מוקפאים של "שופרסל" - זמין, נוח וטעים:




מצרכים:
תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ
1 חבילה (900 גרם) בצק פריך מרודד למאפים מלוחים
1 בצל סגול פרוס לעיגולים

1 כוס גרעיני תירס מוקפאים של "שופרסל"
50 גרם חמאה

1 שן שום, קצוצה
1 כפית עלי תימין, טריים
1 כפית מלח
מעט פלפל שחור גרוס
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
3 ביצים, טרופות
100 גרם גבינת רוקפור, מפוררת גס
1/2 כוס פתיתי גבינה צהובה
2 כפות קמח



אופן ההכנה:

​1. מחממים תנור ל-180 מעלות.


2. מרפדים את התבנית בבצק, מהדקים היטב ומכניסים למקפיא עד למילוי.


3. ממיסים את החמאה במחבת או בסיר רחב, מוסיפים את השום, התימין, עיגולי הבצל ומטגנים על להבה נמוכה, תוך כדי ערבוב, כ-5 דקות.


מתבלים במלח ובפלפל, מסירים מהלהבה ומצננים מעט. 

מוסיפים את השמנת והביצים ומערבבים היטב לעיסה אחידה. מוסיפים את גבינת הרוקפור, גרעיני התירס, פתיתי הגבינה הצהובה והקמח ומערבבים היטב.

4. יוצקים את המלית מעל הבצק שבתבנית ואופים כ-40 דקות עד שהקיש מזהיב.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה