יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

על מדף הספרים: "פענוח ציורי ילדים" מאת יונתן שתיל

הייתם רוצים להיות זבוב על הקיר בגן של הילדים שלכם...?

הייתם רוצים לשמוע על מה שקורה בגן ישירות מהילד...?

לשמוע גם את הדברים הטובים וגם את הדברים הפחות טובים...?

הייתם רוצים להבין מה מתרחש סביב ילדכם כשהוא לא לידכם...?

אני עונה "כן" על כל השאלות ולשמחתי מצאתי גם את הדרך לכך: הספר "פענוח ציורי ילדים" מאת יונתן שתיל.




אנחנו משקיעים הרבה זמן בכל כך הרבה דברים במהלך היום ולעיתים צריך להשקיע גם בשפת הילדים שלנו.
הכי חשוב לי הם הילדים שלי והספר הזה איפשר לי להבין מה בדיוק עובר על יובל (בן ארבע וחצי) כשהוא לא נמצא בטווח הראייה שלי 😊

טרם סיימתי לעבור על כל הספר אך יש חלוקה מאוד נוחה ואפשר פשוט להסתכל על ציור שיובל צייר בגן ולמצוא את ההסבר הרלוונטי.




הספקתי בטעות להלחיץ חברה מהעבודה כשראיתי ציור שהבן שלה צייר 🙄



הספר שינה לי את המחשבה לגבי פענוח ציורי ילדים.
כשהייתי ילדה פענחו בצורה לא נכונה את אחד הציורים שלי.
אני זוכרת שקראו להורים שלי ושאלו אותם לגבי המצב בבית.

הכל קרה בגלל הציור הזה:
רציתי לצייר את הבית שלי ולאחר מכן ציירתי בתוכו את בני המשפחה.
התחלתי לצייר את אמא שלי, את אחי הגדול וכשרציתי לצייר את אבא שלי לא נשאר מקום בתוך הבית (כי את הבית ציירתי ראשון) ולכן ציירתי אותו צמוד לבית.
מכאן הסיקה הגננת שאבא שלי לא חלק מהבית האמיתי שלי.
עד היום אני זוכרת את הסיטואציה הלא נעימה כששואלים אותי "למה אבא לא איתכם בבית?"



אל תלחיצו את הילדים, תנו להם לצייר מה שהם רוצים ללא הנחיות מצידכם ואני ממליצה לכם לעיין בספר המעולה הזה.

לסיכום, גיליתי שמדובר בשפה לכל דבר ועניין. 
כדאי גם ללמוד לקרוא נכון את השפה הזו...
זו בעצם השפה שהילדים שלנו מתקשרים איתנו באמצעותה (לא במודע...).

ידע זה כוח וכשמדובר בילדים שלנו - שווה 1,000,000$!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה