יום רביעי, 15 במרץ 2017

מתכון צמת שוקולד וקוקוס - מושלם!

אני הכי אוהבת את הריח של בצק שמרים בבית.
עם הניסיון והאהבה הגדולה תמיד יש לי את החשש שמשהו ישתבש ושהבצק לא ייתפח.

לשמחתי סוגת הקשיבו לחששות שלי (וסביר להניח גם של אופים נוספים...) והשיקו את "קמח קסם" - תערובת קמח עם שמרים!

בהחלט פתרון קסם - רק לשים את הקמח וזהו!




בכל פעם שאני מכינה את המתכון אני משנה אותו מעט וכעת הגעתי לכמויות המושלמות.
בהתחלה הכנתי כמות כפולה של 2 צמות אך בפועל חלק גדול נזרק כי אנחנו מעט אנשים בבית.
לאחר מכן צמצמתי את כמויות הסוכר במתכון כי השוקולד ממילא מתוק.

בדרך כלל אני מכינה את המתכון עם שוקולד חלב רגיל.
הפעם החלטתי לגוון מעט והשתמשתי בשוקולד חלב ממולא קרם יוגורט עם פצפוצי תות של שופרסל.
השינוי נעשה עקב כך שמאז שאני ילדה קטנה אמא שלי הכינה רולדות שמרים עם קוקוס וריבת תות.
לפני שנים היינו נוהגים להכין משלוח מנות לשכנים, סבים וסבתות, דודים וכו'.
היום המנהג כבר לא ממש מתקיים ולכן אמא שלי לא מכינה את הרולדות בפורים.
כשטעמתי את צמת השוקולד והקוקוס שהכנתי עם השוקולד המשלב את טעמו של התות נזכרתי בילדות ונהניתי מכל רגע. הרגשתי שאני שוב ילדה בת 6 :-)

את המתכון הכנתי לראשונה עם "קמח קסם" של סוגת והתוצאה מצוינת!
הבצק תפח והעוגה נחטפה על ידי כל בני הבית :-)




ועכשיו נגיע למתכון עצמו:

המצרכים:
לבצק:




250 גרם "קמח קסם" של סוגת (תערובת קמח עם שמרים)
1/4 כוס (50 גרם) סוכר
50 גרם חמאה
1/3 כוס (80 מ"ל) חלב פושר
1 ביצה
1/4 כפית מלח

לתערובת הקוקוס (הכמות מספיקה ל-2 צמות):
1/2 כוס חלב
1/4 כוס סוכר
20 גרם חמאה
1/2 כפית תמצית וניל
100 גרם שבבי קוקוס

לתערובת השוקולד:
1/2 1 חבילות (150 גרם) שוקולד חלב


לציפוי:
ביצה טרופה + כף מים



אופן ההכנה:
1. הבצק: בהכנת צמה אחת כמות הבצק קטנה ולכן לא ניתן להתחיל להשתמש בוו לישה במיקסר.
על מנת שניתן יהיה לערבב את המרכיבים במיקסר יש להתחיל להשתמש בוו גיטרה.
שמים במיקסר את "קמח קסם" של סוגת. 




מוסיפים את הסוכר ואת הביצה.










2. מחממים את החלב והחמאה למשך דקה במיקרוגל. מוסיפים את המלח ושמים בקערת המיקסר.



3. מעבדים את כל מרכיבי הבצק כ-8 דקות במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת בצק חלק ומעט דביק. 
מחליפים את וו הגיטרה לוו לישה וממשיכים לעבד את הבצק עוד כ-2 דקות במהירות נמוכה-בינונית.





מכסים בניילון נצמד ועליו מניחים מגבת. מתפיחים כחצי שעה. 






לאחר מכן מעבירים את הקערה (ללא המגבת...) למקרר למשך לילה (לפחות 4 שעות).




4. תערובת הקוקוס: בסיר קטן מרתיחים חלב וסוכר. לאחר שהסוכר נמס מנמיכים את האש ומוסיפים את החמאה ותמצית הוניל.

מכבים את האש כשהחמאה נמסה.
מוסיפים את הקוקוס, מערבבים ומעבירים לקערה על מנת שהתערובת תצטנן לפני המריחה על הבצק.







5. עיבוד הבצק: מרדדים את הבצק על משטח מקומח קלות עד לקבלת מלבן שיספיק גם לשוקולד וחצי וגם יכיל שוליים אותם נקפל על השוקולד.




על מנת לוודא שרידדנו מספיק נניח חבילה וחצי של שוקולד על הבצק ונשווה לפי התמונה הזו:







6. מעבירים את הבצק המרודד לתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה.

7. מסמנים בעדינות עם סכין חדה את גבולות מילוי השוקולד.





חותכים את החלקים אותם נקפל לפי התמונה. 
מורחים שכבה של תערובת הקוקוס בגבולות המילוי עליו נניח בהמשך את השוקולד. גובה התערובת הוא בערך כסנטימטר.





8. מניחים על תערובת הקוקוס חבילה וחצי של שוקולד. חותכים את הרצועות שישמשו לקליעה: 





9. מקפלים את שני הקצוות מעל השוקולד.





10. קליעת הצמה: מותחים מעט את הבצק וצובטים אל תחתית הצמה. מקפלים צד ימין ואז צד שמאל - כך עד הסוף.





11. מכסים את העוגה במגבת ומתפיחים כחצי שעה. מדליקים תנור לחום של 160 מעלות.

12. מורחים ביצה טרופה עם מים על הצמה.

13. אופים כ-25 דקות, עד שהעוגה מזהיבה. 

כל התנורים (ופחות משנה כמה הם מתוחכמים) לא אופים בצורה זהה את הצדדים השונים של התבנית. כדאי להפוך את התבנית באמצע האפייה.






בתיאבון!

מיתרת הבצק הבן שלי הכין מיני עוגה במילוי שוקולד :-)





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה